Sık Sorulan Sorular

Hasar ile ilgili sıkça sorulan sorular

Anlaşmalı servis ile anlaşmasız servis arasındaki fark nedir?
Sigorta şirketleri kasko ve trafik hasarlarının giderilmesinde müşterilerine kolaylık sağlamak için özel serviler ile anlaşma yapar. Anlaşmalı servisler olarak adlandırılan bu servisleri tercih eden müşteriler hasar işlemleri ile uğraşmak zorunda kalmadan hasarlarını yaptırabilir. Anlaşmasız servislerde ise hasar evrakları, ekspertiz süresi nedenleriyle işlem anlaşmalı servislere göre uzayabilir. Ayrıca anlaşmasız servisler için müşteri ödemesini kendi yaptıktan sonra sigorta şirketinden hasar tazminatını alır.

Aracımda birden fazla hasar var ve bu hasarlar daha önce sigorta şirketine bildirilmemiş ise tazminat talep edebilir miyim ?
Oluşan hasarlar yasal olarak 5 iş günü içerisinde sigorta şirketine bildirilmek durumundadır. Bu sebeple zabıt tutulmamış ve zamanında bildirilmemiş hasarlar için tazminat talebinde bulunulamaz.

Asistans hizmetinden nasıl yararlanabilirim?
Asistans hizmetlerin kapsamı, yararlanma koşulları ve limitleri poliçe üzerinde veya eklerinde yazılıdır. Kapsam altındaki hizmetlerden yararlanabilmek için poliçede veya eklerinde yazılı asistans hizmete ait telefon numarası aranarak talep bildirilmelidir.

Hasar anında istenen belgeler nelerdir?
Hasar anında istenen belgeler için tıklayınız...

Hasar dosyam hangi durumlarda red edilir?
Poliçe genel ve özel şartlarına uymayan hasarlar ile sigorta şirketini yanıltmaya yönelik taleplerde hasar dosyası red edilir.

Hasar ihbar süresi ne kadardır?
Hasar ihbarı sigortacıya 5 iş günü içerisinde yapılmalıdır.

Hasar ödemesini ne kadar zamanda alabilirim?
Hasar ödeme süreleri tamamen hasarın durumuna, oluşum şekline göre değişkenlik gösterir. Hırsızlık hasarlarında resmi zabıtın tutulduğu tarihten itibaren çalınan malların bulunması için ilgili makamların 30 günlük araştırma süreci vardır. Bundan sonra normal hasar süreci işler. Diğer hasarlarda genel olarak 8 iş günü içerisinde ödeme yapılır.

Hırsızlar önce evimden aracımın anahtarlarını daha sonra bu anahtarlar ile evimin önünden aracımı çaldılar. Kasko poliçem hasarımı karşılar mı?
Kasko sigortası genel şartları uyarınca, sigortalı aracın anahtarı kullanılarak aracın çalınması veya çalınmaya teşebbüsü sonucu meydana gelebilecek zarar ve hasarlar teminat kapsamı dışında bırakılmıştır.
Bazı sigorta şirketleri bu durumu kasko poliçesine ek teminat olarak vermektedir. Bu teminatın alındığı poliçelerde teminat kapsamında oluşan hasarlar için resmi makamlar tarafından zabıt tutulması gerekmektedir.

Kaza yaptığımda karşı tarafa verdiğim zararın tamamını kasko poliçem karşılar mı?
Karşı tarafa verdiğiniz zararlarda hasar bedeli trafik poliçenizin limitlerini aşar ise öncelikle trafik poliçenizden ödeme yapılması şartıyla kasko poliçenizdeki İhtiyari Mali Mesuliyet ek teminatı varsa bu teminatın limitleri ile sınırlı olmak üzere  ödenir.

Kaza ya da hasar olduğunda nereyi aramalıyım ve ne yapmalıyım?
Kaza ya da hasar durumunda yapmanız gerekenler için tıklayınız...

Kiralık araç teminatını hangi şartlarda kullanabilirim?
Bu teminat, sigorta şirketlerine göre farklılık gösterir ve değişen şekillerde uygulanır. Sigortalı aracın trafikte seyredemeyecek şekilde kısmi olarak hasarlanması veya arızalanması sonucunda poliçe ve eklerinde belirtilen şartlarda kiralık araç temin edilmesini sağlar.

Kiralık araç teminatı bazı sigorta şirketleri tarafından asistans hizmeti olarak, bazı sigorta şirketleri tarafından poliçe ek teminatı olarak verilir.

Konut poliçesinde hasar olunca eşya faturaları istenir mi?
Konut poliçesi kapsamında eşyalarda hasar meydana gelirse fatura ibrazı gerekmez. Poliçe tanzim edilirken hasar anında oluşabilecek uyuşmazlıkları önleyebilmek için detaylı bilgi verilmesi gerekir. Bazı hallerde evde bulunan elektronik cihazların ( bilgisayar vb. ) fatura ibrazı istenebilir.

Mini hasar hizmetinin içeriği nedir? Hasarsızlık indirimini etkiler mi?
Bu hizmet ile poliçede veya eklerinde yazılı kapsam, yararlanma koşulları ve limitlerle aracınızda meydana gelen boya düzeltme, boyasız kaporta göçük düzeltme, iç döşeme tamiri, cam tamiri gibi küçük hasarlar mini hasar hizmeti veren servislerde karşılanır.
Yararlandığınız hizmet hasarsızlık indiriminizi etkilemez. Bu nedenle oluşan hasarlarınızın bu hizmet kapsamında karşılanıp karşılanamadığını poliçenizde yazan mini hasar koşullarından öğrenip, hasar taleplerinizi buna göre yapmanız menfaatinizedir.


Eycan Sigorta ; Anadolu Sigorta - Allianz Sigorta - Mapfre Sigorta - Groupama Sigorta - Hdi Sigorta - Işık Sigorta - Ergo Sigorta Acentesidir
Anasayfa | Hızlı Erişim | Eleştiri-Öneri & Bilgi İstek | İletişim |  ]
BtGrup 2007